Informació adicional

Dubtes i preguntes sobre l'Escola, cursos, materials, etc.

Qué és Mediterrània?

Som la principal escola en xarxa de dansa irlandesa i anglès del sud d’Europa, vinculada a la Irish World Academy de la University of Limerick i present arreu de Catalunya, amb presència a Barcelona, Girona, Vic, Vilanova i la Geltrú i València. Podeu ampliar informació aquí i descarregar el nostre fulletó de cursos 2018-2019 aquí.

Què puc aprendre a Mediterrània?

Disposem de cursos de dansa irlandesa i anglès per a particulars (infantil, juvenil, adults, famílies), tallers per a escoles, institucions i associacions i propostes de la nostra Companyia de Dansa Celtic Flow Dancers amb els alumnes més avançats  per a fer exhibicions en festivitats.

Qui dirigeix l’Escola?

Mediterrània és un projecte creat i dirigit per la Betlem Burcet, originaria d’ Arbúcies. Actualment ballarina professional amb més de deu anys d’experiència,  formació en Màster de dansa irlandesa la Universitat de Limerick i múltiples premis internacionals en competicions. Apassionada per la Dansa i cultura irlandeses i per l’ensenyament. Trobareu la seva biografia completa aquí i els membres de l’equip de l’Escola aquí.

On és l’Escola?

En dansa irlandesa el terme escola significa un conjunt de persones que segueixen la metodologia i coreografies d’un mateix professor. Així doncs, l’escola no és un local físic, sinó que som els professors qui ens desplacem a impartir el nostre sistema d’ensenyament a  diversos centres de Catalunya (Barcelona, Vic, Girona i València).

Puc venir a provar una classe?

Si, tothom està convidat a participar d’una classe de prova avisant abans al professor que la imparteix. cal portar una ampolla d’aigua i roba fresca i comode. Posa’t en contacte amb nosaltres si tens algun dubte.

Es fan intensius? Quan i on?

Si. Fem tallers intensius d’hivern i d’estiu a l’Escola Luthier de dansa a Barcelona.

Durant el curs fem dissabates intensius quinzenals d’11:30 a 13:30 al teatre del Centre Cívic Ter  on ens trobem amb tots els alumnes de Catalunya . Per a fer aquests tallers cal que estigueu matriculats a algun dels nostres cursos. És una experiència increible i molt enriquidora on tots aprenem de tots, amb persones de tots els nivells desde els alumnes de primer any fins als beterans.

No he ballat mai

La gran majoria del nostre alumnat no ha ballat mai anteriorment,i tenim un gran nombre d’adults que amb poc temps es demostren a si mateixos que són capaços. Així doncs no ens suposa cap problema ans al contrari, tenim experiència en ensenyar a persones amb tipologies ben variades, provinents d’altres cultures i amb diverses problemàtiques fisiques.

Metodologia

Com que el nombre d’alumnes és bastant nombrós, ens disposem amb grups de treball per nivells de coneixement, desde zero fins a nivell de mundials per aprendre i perfeccionar el material nou.

Alhora les classes tenen un professor titular i un professor asistent per tal de poder incorporar nous alumnes al llarg de tot el curs escolar.

Com em puc inscriure a un curs?

Un cop hagis triat el curs que t’interessa, clica a Inscriu-te i omple el formulari a continuació envia’ns un correu electònic a adm@mediterraniaescola.cat per confirmar que l’haguem rebut. Et contactarem per confirmar la teva inscripció i dades o bé solucionar dubtes, igual com per compartir-te els dossiers i material de Benvinguda.

Necessito unes sabates especials per a començar a aprendre’n?

Quan decideixis apuntar-te el teu professor t’indicarà el sistema que utilitzem de lloguer de sabates o bé diverses pàgines web on podràs comprar les sabates toves i més endavant les dues. En funció del curs i modalitat triats, tindràs unes necessitats o unes altres.

Quin tipus de roba haig de portar?

Tots els nostres alumnes assisteixen amb el vestuari més òptim  l’equipació de l’escola, que està disenyada especificament per practicar aquest esport o disciplina amb materials de teixit tècnic. Part de dalt: polo o samarreta Mediterrània. Part de baix, preferiblement leggins negres per les noies, mitjons blancs de dansa irlandesa i pantaló tècnic d’esport negre i mitjons negres pels nois. En cas de dubtes pregunta al teu professor.

Si ja he ballat dansa irlandesa alguna vegada em puc apuntar al nivell que tenia anteriorment?

Degut a que la dansa irlandesa en el nostre país no està regulada el professor valorarà el nivell dels nous alumnes d’acord amb l’estandard de l’escola.

Es obligatori competir?

Tenim alumnes amb inquietuds molt diferents. Alguns practiquen la dansa irlandesa com a entreteniment i d’altres opten per una formació més dedicada en la que competeixen per a equiparar-se amb els estàndards contemporànis de tota la comunitat de ballarins de dansa irlandesa.

Puc utilitzar gravacions dels balls d’escola de forma pública?

No. Els balls d’escola son obres artístiques i com a tal no es poden publicar sense el consentiment expres de l’autor.